KAM-coƶrdinator

Staf & Support

Nunpeet

Vertaal jouw visie en strategie naar een toekomstbestendige organisatie op het gebied van KAM. 

Zorg jij ervoor dat Kwaliteit, Arbo en Milieu niet alleen op papier staan, maar Ć©cht gaan leven in de organisatie? Als KAM-coƶrdinator vervul je een sleutelrol binnen Hellebrekers: jij zorgt voor helder beleid, praktisch advies en voor draagvlak bij collega’s op alle niveaus. Je verbindt, overtuigt en zet beweging in gang. Zo bouwen we samen aan een werkomgeving waarin iedereen het belang van KAM voelt, begrijpt Ć©n uitdraagt. Klaar om je tanden in deze uitdaging te zetten?

Dit ga je doen
Als KAM-coƶrdinator ben jij de expert Ć©n kartrekker binnen Hellebrekers op het gebied van Kwaliteit, Arbo en Milieu. Je bepaalt de koers en zorgt ervoor dat collega’s deze begrijpen, steunen en in de praktijk toepassen. Zo creĆ«er je draagvlak op alle niveaus binnen de organisatie: van directie tot werkvloer. Je denkt op strategisch niveau mee over kwaliteit, arbeidsomstandigheden en milieu en bent tegelijkertijd actief betrokken bij de uitvoering: van het begeleiden van audits tot het schrijven van kwaliteitshandboeken en andere plannen. Zo gaan beleid en praktijk in deze rol hand in hand.

Jij bent het eerste aanspreekpunt als het gaat om kwaliteitsvraagstukken, advies en ondersteuning. Je geeft bijvoorbeeld advies bij KAM-gerelateerde vragen vanuit de organisatie. Ook stel je beleid, richtlijnen en procedures op en je adviseert daarbij gevraagd en ongevraagd het management. Daarnaast geef je leiding aan de KAM-afdeling, waarin je samenwerkt met je collega KAM-medewerker.

Je bent verantwoordelijk voor de bewaking van onze certificeringen rondom kwaliteit (ISO) en veiligheid (VCA). Je faciliteert externe audits, voert interne audits uit en controleert de werkprocessen van de verschillende afdelingen aan de hand van het kwaliteitssysteem. Op het gebied van veiligheid maak en organiseer je toolboxen, coƶrdineer je werkplekinspecties, verzorg je de veiligheidsinstructie voor nieuwe medewerkers en zorg je voor de opvolging en afhandeling bij incidenten. Tot slot volg je veranderingen in de wet- en regelgeving rondom veiligheid, duurzaamheid en milieu. Jouw belangrijkste werkzaamheden:

  • uitzetten van een strategische koers voor KAM en deze vertalen naar praktische richtlijnen;

  • dagelijkse aansturing van het KAM-team, waarbij je zorgt voor een goede taak- en werkverdeling;

  • ondersteunen en adviseren van projecten en projectteams op het gebied van kwaliteitsborging;

  • zorgen voor kennisdeling, waarbij je collega’s enthousiasmeert en traint, zodat KAM-thema’s als vanzelfsprekend onderdeel van het werk worden gezien en gedragen worden binnen de hele organisatie;

  • uitvoeren van interne audits en projectkwaliteitscontroles, waarbij je actie onderneemt bij afwijkingen, het auditprogramma uitzet en de opvolging bewaakt;

  • implementeren van nieuwe certificeringen en ondersteunen bij het behouden van bestaande certificaten;

  • bijhouden van beleid op gebied van veiligheid en kwaliteit en verzorgen van de documentatie rondom de KAM-afdeling.

Dit breng jij mee
Jij bent communicatief sterk en begrijpt als geen ander hoe belangrijk organisatiesensitiviteit is binnen deze functie. Je vindt gemakkelijk aansluiting binnen alle lagen van de organisatie en weet met inzicht, betrokkenheid en humor collega’s in beweging te krijgen. Je werkt gestructureerd, overziet het grotere geheel en kunt helder op anderen overbrengen waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Met jouw overtuigingskracht weet jij collega’s mee te krijgen, bijvoorbeeld bij veranderingen. Tegelijkertijd stel je je onafhankelijk op en zorg je ervoor dat iedereen die in het proces betrokken is, aangesloten blijft. Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel en je vindt het leuk om te adviseren, organiseren en coƶrdineren. Zelfstandig, planmatig en proactief werken is voor jou vanzelfsprekend en dat doe je het liefste bij een no-nonsense organisatie. Daar voel jij je thuis! Verder vragen we:

  • hbo werk- en denkniveau;

  • affiniteit met veiligheid, techniek en duurzaamheid;

  • werkervaring in procesverbetering en/of verandermanagement is een prĆ©;

  • kennis van het organiseren van verbetertrajecten;

  • bereidheid om opleiding MVK (Middelbare Veiligheidskunde) te behalen.

Goed om te weten: dit zijn onze richtlijnen. Beschik jij over andere kwaliteiten die ook bij deze functie passen? Ook dan komen we graag met je in contact.

Omdat jij ertoe doet…
Kun je als KAM-Coƶrdinator op basis van een 32- of 40-urige werkweek rekenen op:

  • een informele werksfeer en betrokken collega’s;

  • 38 vrije dagen per jaar (25 vakantiedagen + 13 adv-dagen);

  • een jaarcontract met uitzicht op vast;

  • reiskostenvergoeding woon-werkverkeer

  • een goede pensioenregeling via PMT;

  • jaarlijkse winstuitkering;

  • veel afwisseling in je werkzaamheden;

  • volop ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden;

  • leuke extra’s zoals een elektrische fiets of mountainbike leasen met korting;

  • de mogelijkheid tot een collectieve ziektekostenverzekering;

  • leuke uitjes en activiteiten zoals het zomerfeest, barbecue, kerstborrel, pubquiz, sportevenementen en de jaarlijkse skitrip;

  • gezellige vrijdagmiddagborrels om het weekend in te luiden.

Jouw nieuwe werkplek
Bij Hellebrekers: het bedrijf achter vele technische oplossingen. Oplossingen die ertoe doen, nu en in de toekomst. Wij begeven ons in twee ā€˜takken van sport’: Water & Leisuretechniek en IndustriĆ«le Automatisering. Je bent onderdeel van de afdeling Facilitair, die ondersteunend is aan de twee business units. Samen met de KAM-medewerker maak je deel uit van het KAM-team. De financieel directeur is jouw manager. Je werkt vanuit ons moderne hoofdkantoor in Nunspeet en bezoekt ook regelmatig projectlocaties.

Hellebrekers, jouw tweede thuis?
Enthousiast over de functie van KAM-Coƶrdinator? Wacht dan niet langer en solliciteer direct! Wil je eerst meer weten? Neem contact op met Sanne Dijkstra via 06 – 13 88 59 27.

Interesse in deze vacature?

Neem contact op met Recruiter Sanne Dijkstra of solliciteer direct

Innovatie

ruimte om te innoveren
en te poinieren

Uitdaging en afwisseling

werken aan hoogwaardige
technieken en unieke
maatwerkoplossingen

Oog voor elkaar

unieke familiesfeer waar
werkplezier centraal staat

Het sollicitatieproces

Sollicitatie

Je hebt gesolliciteerd naar een functie of een open sollicitatie ingezonden.

Het eerste contact

We nemen telefonisch contact met je op om jou te leren kennen en om het eerste gesprek in te plannen.

Eerste gesprek

We maken graag persoonlijk kennis met je en zijn nieuwsgierig naar je verhaal.

Vervolggesprek(ken)

Je ontmoet directe collega’s die jou meer kunnen vertellen over de inhoud van de werkzaamheden.

Voorstel

Je ontvangt een voorstel van ons waarin wij aangeven graag met jou de reis te vervolgen.

Match

Gefeliciteerd! Je bent onderdeel van de Hellebrekers familie!

Solliciteren

Volledige naam
Telefoonnummer
E Mailadres
Linkedin profiel

Cv ondersteunde bestandsformaten: doc, docx, pdf, png, odt, rtf

Motivatie

Gerelateerde vacatures

Nunspeet

Inkoper

Staf & Support | fulltime

Nunspeet

Interieur verzorg(st)er

Staf & Support | contract

Scroll naar boven